17. tammikuuta 2011

Bennyn metamorfoosi

Tänään S lähetti mulle uuden kuvan meidän pupusta ja vauvasta, Bennystä (lässyn lässyn ja oksennus, joo joo tiedän, mutta mä tykkään pupustani vähän keskivertoihmistä enemmän - siis enemmän kuin pidän monista ihmisistä). Mutta Benny on muuttunut nyt kyllä pupusta joksikin ihan muuksi.

Tässä siis Bennyn tämänhetkinen look.


Oon vakuuttunut siitä, että kun meen takaisin Brasiliaan, Benny näyttää tältä.

Musta on ihan hullua, miten paljon ikävöinkään onnetonta karvamöykkyä, joka tykkää musta ainoastaan sen takia, koska tietää ettei ilman mua pysyisi hengissä (tai siis eli ainakin tossa harhaluulossa siihen saakka kunnes lähdin). Musta tuntuu, että Benny pehmitti sekä mun että S:n aivot jollain tasolla. Mun mielestä oli maailman parasta, kun sain opetettua Bennyn tulemaan mun luokse sanomalla "Benny tule, tule, tule!" ja rummuttamalla lattiaa sormilla. Myös S:n mielestä se oli jotain maailman parasta... Vaikka monesti Benny myös vitutti, koska se paskoi kaikkialle ja joskus mielenosoituksellisesti pissi lattialle kun jäi liian pitkäks aikaa yksin, niin silti mä niin mielelläni siivoaisin sitä paskaa lattioilta jos voisin vaan paijailla ja rutistaa sitä nytkin.

Me mietittiin, että Benny lentäis tänne Suomeen nyt talvella. Sitten päädyttiin siihen, että se jää Brasiliaan. Ja mä näen sen sitten toukokuussa taas. Tähän päätökseen oli kaks syytä: ensinnäkin jopa noin pienten eläinten kuljettaminen on aivan järjettömän kallista. Kanin lentäminen mannertenvälisellä lennolla on 200 euroa ja rapiat, sen lisäks pitäis tietysti ostaa kunnon kuljetusvälineet ja hoitaa paperiasiat, joiden hinnasta ei ole tietoakaan.

Toinen syy oli se, että mua pelottaa ettei Benny selviäis siitä matkasta. Luin, että kanit stressaantuu sydärin partaalle äärimmäisen herkästi. Toisaalta Bennyn kokoisen minieläimen sais ottaa matkustamoon, joten voisin olla sen seurana koko ajan. Siitä huolimatta uskoisin, että mitä vähemmän sen on pakko matkustaa, sen parempi. Olis kamalaa tappaa oma lemmikki stressiin pelkkien omien huvien vuoksi. Siispä kärsin täällä ikävää ja Bennystä tulee Suomen brasilialainen sit vasta syyskuussa.

Ai niin, mun piti tänään aloittaa seuraava kielikurssi Português Basic 1 Brasilian suurlähetystöllä Kaivarissa (mutta se oli peruttu). Kävin siellä kesällä myös portugalin intensiivialkeet, joka oli tosi hyvä. Niillä on kaikentasoisia kursseja, eikä mitenkään hinnalla pilattuja (60 euroa/12 kertaa). Suosittelen, jos portugalin opiskelu kiinnostaa.

6 kommenttia:

  1. Ei sitä oikein kaniks tunnista enää, en tiä mitä on tapahtunut :D

    VastaaPoista
  2. Jos on paskansiivousta ikävä, niin tiedän kyllä paikan, jossa saat harjoitella.

    VastaaPoista
  3. Olli, ei, en tule teille, saat siivota omat jätöksesi ihan itse. Se on vähän ku vaippojen vaihtaminen. En mä muiden ku mun oman pupun.

    VastaaPoista
  4. Pupun vaippa oliskin loistava keksintö, muuten.

    VastaaPoista
  5. voi mikä ihana karvaurvelo, hyvät naurut sain tosta Bennyn tulevaisuuden uhkakuvasta :D -e-

    VastaaPoista