11. syyskuuta 2010

Escape into the imaginary


Niin, piti vielä sanoa, että en oo pitkään aikaan "ehtinyt" lukea kirjoja. Vaikka olenkin käynyt niitä hamstraamassa Akateemisesta enemmän kuin mun lompakko oikeastaan olis antanut periks.

Nyt sitten päätin ottaa luettavaksi kolumbialaisen Gabriel Garcia Marquezin kirjan Sadan vuoden yksinäisyys. Sehän on käsittääkseni voittanu Nobelin kirjallisuuspalkinnon joskus muinoin.

Kirja kertoo kuvitteellisesta Macondon kylästä ja siellä asustavista ihmisistä. Olen kirjan kanssa vasta ihan alkutekijöissä, mutta musta tuntuu jo nyt, että kaikki henkilöhahmot on samannimisiä ja mun pää on pyörällä! Kirjoitan siitä vaikka joskus, kunhan saan sen kunnialla päätökseen. Vaikuttaa kuitenkin hyvältä valinnalta!

5 kommenttia:

  1. Luin tota joskus 10 vuotta sitten ja menin niin sekasin niissä hahmoissa, että lopetin lukemisen puolessa välissä..:/ Ja sen jälkeen en ole em.kirjaan koskenut.
    Terkuin,
    Hei Suomessakin on marenkeja, retard.

    VastaaPoista
  2. Jeps. Vaikuttaa alkutuntuman perusteella ihan ymmärrettävältä päätökseltä. Mutta mä kuitenkin luotan siihen, että kirja on hyvä! Tosin en oo nyt itekään avannut sitä sen aloittamisen jälkeen.

    VastaaPoista
  3. mä luin sen kans joskus kymmenen vuotta sitten ja menin sekaisin samannimisissä hahmoissa, mutta ei se oikeastaan haitannut, koska kirja oli vaan niin hyvä. oon ajatellu, et pitäis lukea se uudestaan. todennäköisesti olisin yhtä sekaisin kun oon ehtinyt jo vuosien kuluessa unohtaa kirjan hahmot ja tapahtumat.

    -hande

    VastaaPoista
  4. Kiva kuulla, että kirja kandee lukea ja että sekaisin olemiseenkin tottuu sitä lukiessa :D Mä oon siis (edelleen, miten mä en saa näitä mun projekteja päätökseen...liikaa meneillään samalla kertaa kai) aivan alkutekijöissä sen kirjan kanssa.

    VastaaPoista
  5. sehän perustuu jotenkin löyhästi (tosi löyhästi) kirjailijan lapsuuden kotikylän historiaan. siihen liittyen on julkaistu omaleämänkerallinen kirjakin, jonka suunnittelin lukevani aikanaan kirjan jälkeen, mutta sitten se jäi. oiskohan joulun 2010 projekti? maybe baybe!

    -sama

    VastaaPoista