23. tammikuuta 2011

And you'll pass this on, won't you?

Tänään oli sitten se kirppispäivä!

Heräsin aamulla epäinhimilliseen aikaan 6.30, koska olin luvannut olla hakemassa Veeraa Kalliosta jo kahdeksalta. Aamu alkoi muutenkin tosi hyvin, kun pysäytin auton Agricolankadun ja Flemarin kulmaan suojatien eteen ja odotin siinä Veeraa, niin joku aamukävelyllä oleva mies ottaa asiakseen tulla läksyttämään mua siitä, kuinka auton PYSÄYTTÄMINEN niin lähelle suojatietä on vaarallista. Olin ensin tosi ystävällinen, mutta kun se valitus vaan jatkui, vaikka selitin tilanteen, niin mulla paloi hermo! Olin muutenkin väsynyt. Lopputuloksena se mies käski mun painua helvettiin ja mä olin onnellinen, että se vihdoin painui helvettiin siitä.

Kun me lopulta päästiin Valtterin kirpputorille noin 20 yli kahdeksan, se oli jo ihan täynnä! Vaikka periaatteessa se aukeaa vasta yhdeksältä, alkaa siellä meiningit ilmeisesti kuitenkin jo seitsemän jälkeen. Kannattaa siis mennä ajoissa.

Mulla oli lopulta viisi täyttä Ikea-kassillista tavaraa ja Veeralla kolme. Siis toisin sanoen ihan liikaa tavaraa, että niitä olis saanut mitenkään järkevästi järjesteltyä siihen pienelle pöydälle. Joten lopulta päätettiin vaan ripustaa isoimmat rekille ja kaataa kaikki loput kasaan pöydälle ihmisten pengottavaksi. Parhaiten tavaraa meni varmaankin saapumisen ja klo 11 välillä. Sen jälkeen hiljeni, ja viimeiset tunnit ennen puoli kolmen lähtöä oli tosi hiljaisia. Loppuvaiheessa myin vaatteitani ihan pilkkahintaan, koska halusin vaan päästä niistä eroon. Hyvästä yrityksestä huolimatta lähdin kotiin kolmen Ikea-kassillisen kanssa! Tosin ei onneks enää yhtä täysien, kuin tullessa.

Oli ihanaa, että meitä kävi moikkaamassa päivän aikana Tuuva, Tommi ja Vertti, Epi ja Juha, Nixbe ja Ola sekä pari Veeran ystävää. Oli kiva nähdä kaikkia.






Vaikka vähän harmittikin myydä tosi hyvääkin tavaraa tosi halvalla (koska huomasin, että on yksinkertaisesti turhaa pyytää yli 10 euroa yhtään mistään), niin se ilmeisesti kuitenkin kannatti. Mun loppusaldo puhdasta tuottoa (eli pöydän hinta vähennettynä) oli 245,30 euroa! Piti heti sopia Veeran kanssa, että mennään pian uudestaan.

Sitä ennen pitää shoppailla tän kertaiset myyntirahat - tai ehkä laitan ne kuitenkin mun matkakassaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti